Breaking

Tuesday, October 26, 2010

Aku Nak Berjaya...Dalam Hidup

Baru balik dari preview score A di Bandar Tasik Selatan. Bersemangat rasanye untuk terus memperjuangkan diri dalam score A ini agar aku berjaya merubah corak hidup........... x tertanggung rasanye hidup dibelenggu masalah dan hutang. Biar sesusah manapun aku nk teruskan juga. Aku dh masuk dan jual macam2 produk jualan langsung sebelum ni tp entah kemana le produk tu, asyik nk maintain je, pening..!... Aku pasti program inilah yang paling mudah untuk tarik perhatian. Ini program pendidikan..... salah satu sebab aku tertarik kerana anak2 nk belajar. Dulu aku buat cara manual ajar anak2 (x boleh harap sekolah je) terbukti anak2 aku berjaya dapat 5A dan 4A dalam UPSR...Itu tahun2 lepas masa aku ada masa nk ajar (surirumah sepenuh masa). Sekarang ni aku seorang peniaga.... ada kedai & gerai. Suami pula kerja. Jadi inilah jalan penyelesaiannya.....TUISYEN ONLINE. Boleh pantau anak2 walau sesibuk manapun kerana ada report melalui SMS. Aku memang x percaya kalau ank2 ambil kelas tuisyen walaupun tempatnye x jauh dari rumah. Bukannye ape.... takut melencong ke tempat lain. Bebudak le katakan..... Dengan kata lain orang x tolak kalau pasal pendidikan ni..... siapa xnak anak pandai... Esok  dan esok  lagi kalau jumpa org dan kawan2 yang aku kenal, x lain mesti cerita yg x  tinggal adalah pasal score A... AKU NAK JADI ORANG YANG BERJAYA DAN NAK ANAK2 BERJAYA DENGAN CEMERLANG DALAM PELAJARAN.......itu impian yang nyata skrg..... insyaallah!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...