Breaking

Thursday, October 7, 2010

NT RESD (Penawar Resdung Anda)




PENAWAR RESDUNG ANDA

 Bahan-bahan yang terdapat di dalam NT Resd : 



Madu
Telah terbukti dalam alQuran melalui firman Allah dalam ayat 68-69 surah Annahl. Bahawa madu merupakan penawar kepada pelbagai penyakit antaranya batuk dan lelah. Memulih, menyegar, menjaga, dan mengimbangi kekuatan badan. Merupakan antibiotik yang baik daripada segala jenis ubat.



Habbatus Sauda

Rasulullah s.a.w telah memberi jaminan bahawa Habbatus Sauda mengandungi khasiat yang tinggi menerusi sabda baginda yang bermaksud “Tetapkanlah kamu dengan Habbatus Sauda ini kerana sesungguhnya padanya terdapat ubat bagi segala penyakit kecuali AsSam (maut).” Al Bukhari.
Habbatus Sauda merupakan sejenis antibiotik semulajadi yang amat berkesan dalam jangka masa singkat. Tanpa kesan sampingan. Iaamat sesuai (dengan izin Allah swt) untuk mengubati batuk kokol, selsema yang lama, resdung, lelah @sesak nafas).
Habbatus Sauda dapat menguatkan antibodi semulajadi yang sedia ada dalam tubuh badan kita, dapat melegakan segala alahan dan gatal-gatal kulit, jerawat, kelumumur, rambut gugur dan pelbagai jenis penyakit kulit.



Bunga Cengkih

Mengurangkan gatal dan mengecutkan jerawat di muka dan badan.
Mengurangkan bau mulut.
Menghilangkan nafas berbau.
Menguatkan gigi, mencegah kerosakan dan mengharumkan nafas.
Mempertahankan gigi dari gangguan ulat.
Mata dapat melihat dengan baik.
Jantung berdegup dengan baik menjamin kesihatan.
Paru-paru dapat berfungsi dengan baik.


Kulit Kayu Manis

Menghilangkan gatal dan mengecutkan jerawat di muka dan badan.
Kulit kayu manis yang dicampur madu dapat mengubati masalah sinus
Kulit Kayu Manis campur Madu dapat menyegarkan nafas.



Kolagen

Adalah salah satu proiein yang menyusur badan manusia. Keberadaannya adalah lebih kurang mencapai 30% dari seluruh protein yang terdapat di tubuh. Ia adalah struktur organik pembentukan tulang, gigi, sendi, otot dan kulit. Serat Kolagen memiliki daya tahan yang kuat terhadap tekanan . Perkataan Kolagen berasal dari bahasa Yunani yang ertinya (besifat lekat atau menghasilkan pelekat).



Mengkunyit

Digunakan sebagai ubat resdung tradisional melayu. Herba ini dapat menhilangkan gatal-gatal di muka, kulit kepala dan hidung, sering bersin dan hidung berair, jerawat di muka,gatal-gatal kuku, kulit dan tangan.Ia juga mengandungi kesan antibiotik terhadap beberapa jenis bakteria dan kulat. Kandungan Fla varoid yang tinggi di dalam tumbuhan ini menyebabkan fungsinya bertindak sebagai anti oksida yang dapat mengeluarkan Histemin dan zat-zat arlegi yang lain. Ia juga membantu meningkatkan vitamin C dalam tubuh yang melindungi kerosakan akibat radikal bebas dan menguatkan sendi.




Adas Pedas

Meransang pembuluh darah membesar sehingga aliran darah menjadi lebih cepat. berkhasiat mengatasi: batuk, perut kembung, sesak nafas , rasa haus, meningkatkan penglihatan.



Cuka Epal

Menyembuh berbagai penyakit atau masalah kesihatan, seperti alergi (disebabkan oleh binatang kesayangan, makanan atau persekitaran), jangkitan sinus, selesema, jerawat sakit tekak,

Fungsi-fungsinya:

Membantu mengatasi masalah resdung (gatal muka, hidung, mata @ telinga, banyak bersin, keguguran rambut, kuku kaki dan tangan rosak, jerawat di muka dan badan.

Membantu mengatasi masalah alahan (sinus).

Membantu mengatasi batuk, selsema, lelah, asma, sakit gigi dan gusi serta ulser.

Membantu menyegarkan nafas dan mulut berbau.

Membantu meningkatkan tenaga dan daya tahan badan.


Harga : RM 25.00


Anda ada Resdung? kami ada penawarnya. Sila hubungi Noor di 017-2387594. Penghantaran dilakukan di sekitar Shah Alam dan kawasan berdekatan denganya (COD). Jika diluar kawasan boleh di pos dengan sedikit  bayaran pengeposan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...