Just Klik!

trendy.... beauty..... anggun.....!

Blog Santai-santai jerrrrrrrr..........!

Saturday, October 30, 2010

Selesaikan Masalah Muka dengan Produk murah...

Rasanya kaum wanita zaman skrg ni mesti pakai pencuci dan krim muka. Dah xde macam mak2 kita dulu yang cuma guna sabun biasa (guna sabun badan sekali) dan lepas tu pakai bedak sejuk je.Kalau xpun pakai guna yg berjenama yang biasa2 tu pun jadi...


Aku ni sejak zaman remaja memang dah guna macam2 produk dan jenis pencuci dan krim muka ni. Masa tu belajar lagi guna je yg murah dan senang dpt...yg lovely2 tu. Bila dah kerja guna yang branded sikit... muka macam tu juga... xde apa2 perbezaan... bila bulan naik tumbuh juga jerawat batu. Bila berkahwin suami ejen jualan langsung.... ada satu produk  dia tu aku pun guna... mahal jangan cakaplah tapi dek suami yg sponsor pakai ajelah... ingatkan muka makin tambah mulus, xde apappun... dahle macam2 pulak tu.. ada mask,scrub, toner dan krim mukanya... Kira adalah dalam 4-5 tahun aku pakai. Lepas tu  aku naik fed-up dan ekonomi suami aku melecet dah... aku balik lah pakai yg lovely2 tu... dan kadang2 pakai produk guna nama pompuan tu... 


Sesuai dengan peningkatan usia, mukapun dah ada pigmentasi sikit. Aku pula jenis alegik ngan seafood...tapi pantang jumpa... makan aje.. mukapun gatal2...bila garu, timbul merah2. Tahun lepas dulu balik kg jumpa adik...tengok muka aku yang agak teruk ni... diapun bagi le satu set produk muka. Produknye guna nama pompuan juge.. Katanya bagus.... aku tengok mukanya licin macam telur dikupas... teringin le jadi macam dia.. Beria-ialah aku menggunakannya, anak2 dan suami gelakkan aku le... Sehari demi sehari dah masuk bulan dan tahun..... muka aku x juga elok macam muka adik ku tu..... Makin tambah teruk ade le... Baru 2 guna tu aku ingat kesan waktu mula je..tp dah cukup lama dah...muka kut makin tambah gatal2, kering dan terkopek2 ... merah2 pulak tu.. Ada le aku beli 2-3 pencuci dan krim muka  lain lepas tu (yg ada iklan artis terkenal kat tv tu). x berkesan pun... macam gitu le jugak. Sampai satu tahap aku dah x pakai lagi krim muka lagi... sapu ubat gatal2 kulit  kat muka... Aku tanya pharmacist, dia kata krim gatal2 tu akan rosakakn kulit muka sebab kulit muka nipis. Tension bebenor le aku... 


Satu hari tu gi shopping brg2 dapur kt mydin... jumpa produk pencuci dan krim muka yang murah giler. Sesaja aku beli, kalau x berkesan pun xpe... murah! Sehari dua aku pakai... aku dapat rasa muka aku dah lembap dan x kasar berbintik2 lagi.. Semingu lepas tu.... muka aku dah makin cerah dan pigmentasi dha pudar..tompok2 jeragat nampak bebayang je... Dah sebulan... muka akupun dah x gatal2 lagi... Masa bulan naik ari tupun  jerawat batu x muncul. Wah! boleh tahan juga produk ni... Kira settle le aku punye masalah .Produk ni namanya x glamour langsung... TEMULAWAK. Tp produk ni.... macam2 ada atas jenamanya.. lipstick, compact powder, set makeup, dll. Tp aku ni ....masih berangan nk pakai satu jenis produk tu... kawan aku kata produk ni bagus sangat... tp mahalnye jangan cakaple... nanti le bila dah betul2 senang.... 


Apapun.... bukan semua produk yang murah tu x bagus... kan! Cuma kenalah cari yang sesuai dengan diri...


Have a nice day! :)

Thursday, October 28, 2010

Edar Flyers Score A.... & Masak Rendang Ayam Pencen

Rendang ayam pencen seekor
Ari ni pagi2 masak dadih untuk jualan esok.... lepas tu masak rendang ayam pencen yang di tempah orang .... Masa ambil anak dari tadika pukul 12 tghari dan hantar anak sekolah rendah pukul 1 tghari sempat lagi edar flyers score A kat member2 yang sama2 hantar & ambil anak sekolah. Itulah aku.... kalaupun x jadi super woman...aku ni supermummy yang sibuk dari pagi hingga ke malam... masih sempat berblog lagi tu... Rendang ayam pencen tu aku masak lebih sikit untuk juadah tghari ni... 2 dalam 1 lah ni... Orang ni tempah x banyak manapun 1 ekor ayam je... RM 30. Sikit2 pun duit jugak. Janji masyuk...bolehlah kalau ada yang nk tempah... aku buat catering kecil-kecilan.

Have a nice day! :)

Wednesday, October 27, 2010

Print dan photostat flyers SCORE A...


Xde halangan apapun yang boleh buat aku menyerah  kalah kini.... hari ni ada le ckp2 ngan member2 di sekolah anak... ada yang nk dengar tp banyak juga yang x peduli.... sabar jelah. Esok aku nak cuba dan cari lagi. Lebih mudah dengan edar flyers ni. TERUSKAN.... JANGAN SESEKALI PUTUS ASA DAN PUTUS HARAPAN..... SEMOGA BERJAYA :p
Have a nice day! :)

Tuesday, October 26, 2010

Aku Nak Berjaya...Dalam Hidup

Baru balik dari preview score A di Bandar Tasik Selatan. Bersemangat rasanye untuk terus memperjuangkan diri dalam score A ini agar aku berjaya merubah corak hidup........... x tertanggung rasanye hidup dibelenggu masalah dan hutang. Biar sesusah manapun aku nk teruskan juga. Aku dh masuk dan jual macam2 produk jualan langsung sebelum ni tp entah kemana le produk tu, asyik nk maintain je, pening..!... Aku pasti program inilah yang paling mudah untuk tarik perhatian. Ini program pendidikan..... salah satu sebab aku tertarik kerana anak2 nk belajar. Dulu aku buat cara manual ajar anak2 (x boleh harap sekolah je) terbukti anak2 aku berjaya dapat 5A dan 4A dalam UPSR...Itu tahun2 lepas masa aku ada masa nk ajar (surirumah sepenuh masa). Sekarang ni aku seorang peniaga.... ada kedai & gerai. Suami pula kerja. Jadi inilah jalan penyelesaiannya.....TUISYEN ONLINE. Boleh pantau anak2 walau sesibuk manapun kerana ada report melalui SMS. Aku memang x percaya kalau ank2 ambil kelas tuisyen walaupun tempatnye x jauh dari rumah. Bukannye ape.... takut melencong ke tempat lain. Bebudak le katakan..... Dengan kata lain orang x tolak kalau pasal pendidikan ni..... siapa xnak anak pandai... Esok  dan esok  lagi kalau jumpa org dan kawan2 yang aku kenal, x lain mesti cerita yg x  tinggal adalah pasal score A... AKU NAK JADI ORANG YANG BERJAYA DAN NAK ANAK2 BERJAYA DENGAN CEMERLANG DALAM PELAJARAN.......itu impian yang nyata skrg..... insyaallah!!!

Have a nice day! :)

Monday, October 25, 2010

Harap Terus Sukses ....

Hari ini dah beberapa org saya jumpa dan ceritakan pasal score A...... Nk promote habis-habisan ni. Walau sesusah manapun akan di cuba juga untuk mencari orang join score A. Baru le sukses.... Pun hari ni ada orang buat rawatan.... tp org lelaki. Panggil perawat lelaki le...

Have a nice day! :)

Sunday, October 24, 2010

CERITA SCORE A SEMALAM

Program Score A semalam walaupun  kehadiran x spt yang diharapkan tapi agak memberangsangkan jugalah..... Jadilah.... bukannya senang nak pelawa orang jadi senang.... kita pun belum senang lagi, jadi macamana nk tunjuk kat orang keberkesanan program tu..sabarlah, kan kita baru join.!!! itu semua adalah cabaran dalam hidup. Ambil iktbar pasal hal ini...Apapun aku akan terus mengorak langkah kedepan. Insya'allah!!

Have a nice day! :)

Friday, October 22, 2010

PROGRAM SCORE A DI MASJID NEGERI ESOK

     Esok kami nk kumpul ramai orang dengar cerita pasal score A ..... buat di  bilik seminar Masjid Negeri. Waktunya ada 2 sesi. Sessi pertama  pukul 3 petang dan  sessi  Kedua pukul 5 petang. Dah ajak ramai tu...biar ramai-ramai. Sesiapa yang tinggal di Shah  Alam dan kawasan sekitarnya boleh datang....... dengar dan join lepas tu.
     Program yang teramat bagus untuk anak menjadi pandai dengan tuisyen online nya dan program yang teramat bagus untuk ibubapa menambah pendapatan. Sambil  menjadikan anak bijak dan pandai kita pula boleh buat duit..... Ada ke orang yang tak nak anaknya pandai, sudah tentu tak ada kan....!!! Dan lagi program in akan  berterusan....selagi ada orang kahwin dan dapat anak, selagi itulah program ini berjalan. Jangan tunggu lagi... rebutlah peluang selagi boleh....anda adalah apa yang anda lakukan...buatlah pilihan yang tepat.
     Sesiapa yang datang ke Masjid Negeri nanti boleh jumpa Noor di Gerai Makanan & Minuman Ringan (berdepan dengan Gerai Cermin Mata) atau talipon no : 0172387594
Have a nice day! :)

Layan blog smbil berniaga.....

Skrg ni... di waktu ini saya berada di Masjid Negeri Shah Alam......sambil berniaga dan tunggu org yang lalu-lalang tu singgah membeli.... saya layanlah blog ni buat menghilangkan boring tu. Alkisahnye dulu gerai ni hanya jual brg2 makanan je... sejak sendiri jaga... letak sekalilah brg2 rawatan resdung tu. Sambutan tu bolehlah tahan. Apapun kenalah berusaha... tak gitu!!!! :P
Have a nice day! :)

Thursday, October 21, 2010

Beli & survey brg2 utk gerai ..... niaga sok.

Sibuknye, urus macam2 dan membeli-belah nk siapkan barang2 esok. Nk kena buat makanan sikit, hotdog, burger dadih & piza. Beli kertas, mayonis, sos cili, sos lada hitam., kobis roti, sosej daging burger dan macam2 lagilah........!! Bajet pun nk dikira jugak..

Have a nice day! :)

Wednesday, October 20, 2010

SCORE A

Baru balik dari dengar cerita pasal score A di Bandar Tasik Selatan. Excited memang excited bila dengar tang dapat duit, duit dan duit tu.........Tp bagi yg x berduit nk masuk macam aku ni.......xtaulah nk cari duit kt mana. Dapat duit nk masuk bagi anak belajar online tu pun dah cukup baik.....!! Ni ada pula yang program usahawan enterpreneur la pulak...... mana nk korek duit banyak2..... memang le pulangannya banyak.... nk mula tu yang payah sikit. At last nnti le difikirkan kemudian...!!!!! Apapun dah dapat cari downline dah!!!!  GO SCORE GOOOOOO!!!!!





Have a nice day! :)

Monday, October 18, 2010

URUS GERAI SENDIRIAN

Gerai kt masjid xde orang jagakan..... yang biasa urus gerai tu ada hal lain. Kenalah uruskan gerai tu sendirian. Sibuk memang sibuk serta penat sangaat.....tp puashati sebab income solid masuk akaun sendiri.... Boleh tahan jugak jualan kat gerai runcit tu. Dah macam tu, ambil sikit ruang di depan tu jual brg2 rawatan resdung... oklah pulak ...boleh pulak jalan jualan produk2 tu. Apapun kenalah berdikari dan sahut cabaran untuk menjadi seorang usahawan berjaya. Tak gitu!!! Nanti kita dengan keluarga kita jugak yang senang.....kan, kan!

Have a nice day! :)

Friday, October 15, 2010

LOSYEN JUZ MINT

  • membantu memecahkan lemak dalam badan.
  • sebagai urutan untuk sakit-sakit otot dan sendi.
  • mengurangkan selulit
  • melegakan sakit perut akibat senggugut
  • sesuai untuk wanita lepas bersalin
  • melancarkan peredaran darah yang tersumbat.
Harga : RM 25.00

Pertanyaan dan pembelian : Hubungi Noor di 0172387594
Have a nice day! :)

Wednesday, October 13, 2010

Tips berjimat.....cermat

 Bila pergi kedai beli barang2, pastikan hanya barang2 yang diperlukan saja yang dibeli. Jika perlu ambil masa 10 saat memikirkan perlu atau tidak barang itu dibeli ... jika tidak, letak balik. Kalau boleh jangan bawa anak2 sewaktu berbelanja. Jika tidak, beli dulu satu saja  kemahuannya supaya tidak menggangu membeli brg.

Jangan  membawa anak2 beriadah ke kompleks membeli-belah. Ini akan membuat kita terikut-ikut dengan kehendak anak untuk membeli brg2 yang tidak perlu. Bawalah anak ke taman permainan atau taman bunga. Bawa bekal sekali. Ini untuk mengelakkan dari membeli makanan atau minuman yang di jual yang tentunya mahal.

Berbelanjalah  mengikut kemampuan, jadilah pengguna yang bijak.

Have a nice day! :)

MADU HALIA

  • membantu menyingkirkan toksin, bahan kimia, dan kolesterol
  • membantu memecahkan lemak dalam badan
  • membantu menghadamkan makanan
  • membuang angin yang terdapat dalam usus besar dan usus kecil
  • melawaskan pembuangan air besar (sembelit)
  • membantu merawat penyakit dalam perut
  • baik untuk masalah sendi dan sengal2 badan
Harga : RM 32.00

Untuk pertanyaan dan pembelian hubungi NOOR di 0172377594
Have a nice day! :)

Tuesday, October 12, 2010

MADU ARAB

  • Campuran madu dan habbatussauda.
  • mengatasi masalah penafasan spt asma,  paru2 berair, batuk berpanjangan dan perokok.
  • membantu mengatasi masalah penghadaman dan sexsual.
  • menguatkan antibodi dan imunisasi dalam badan.
  • membantu memulih dan membekalkan tenaga segera.
  • sesuai untuk membuang angin dalam badan.
  • mengalakkan pengeluaran susu untuk ibu2 yang menyusukan anak.
Harga : RM 45.00

Sebarang pertanyaan & pembelian sila hubungi : NOOR di 0172387594

Have a nice day! :)

x sihat ari ni..

Badan rasa x sihat...... selsema teruk siap ngan bersin2 sekali. Cuaca pulak panas beberapa hari ni. Dah lama x hujan. Jadi angin rasa kering dan panas. Tu yang buat diri rasa pening2 dan xde mood je. Rasa nk tidur tp xleh tidur, kerja banyak!
Have a nice day! :)

Monday, October 11, 2010

MADU MINDA

  • Gabungan 5 makanan sunnah yang termaktub dalam Al Quran dan hadis.
  • mencerdaskan minda dengan membekalkan oksigen yang cukup untuk otak.
  • membantu pelajar meningkatkan memori dan hafalan.
  • mengelakkan dari penyakit nyanyuk dan pelupa.
  • mengatasi masalah hiperaktif dan masalah bertutur.
  • mewujudkan ketenangan fikiran dan mengatasi masalah stress.
  •  menguatkan antibodi dalam badan.
p/s: Amat sesuai untuk anak2 yang akan menghadapi peperiksaan dan untuk ibu2 yang mengandung.

Harga : RM 45.00 

Anda nk cuba? Contact Noor di 017-2387594. Penghantaran dilakukan di sekitar Shah Alam dan kawasan berdekatan denganya (COD). Jika diluar kawasan boleh di pos dengan sedikit  bayaran pengeposan.


Have a nice day! :)

Sunday, October 10, 2010

AIR ZA'FARAN

  • Za'faran dicampur dengan air zam-zam dan air mawar.
  • Khasiat dari janin hingga ke liang lahat.
  • Rawatan untuk mental, fizikal & spritual.
  • Baik untuk Al-hafiz dan Hafizah.
  • Mencerdaskan minda, ingatan dan hafalan.
  • Sebagai penyucian rohani dan penerang hati.
  • Mengatasi masalah anak2 degil dan nakal. 
Cara guna : Diminum,disapu, direnjis, disiram & dijaram. Tiada had sukatan dan boleh diguna mengikut keperluan. Wanita hamil memadai 2-4 sudu sehari.


Harga : RM 12.00

Sebarang pertanyaan & pembelian sila hubungi : NOOR di 0172387594
Have a nice day! :)

Lagi....SET RESDUNG

Dari Kiri... 
  
BEDAK PERMATA PUTERI
  • membantu merawat kulit wajah yang mempunyai masalah jerawat dan resdung.
  • Ia juga berfungsi sebagai pelembut dan pencantik kulit muka, badan dan tangan.
Cara guna :
Titiskan beberapa titis keatas tapak tangan dan sapukan ke muka, tangan dan badan selepas mandi atau apabila perlu. Amalkan pemakaian sebelum tidur untuk merawat resdung.

Harga : RM 10.00

PELEMBAB MATA
  • merawat mata yang gatal dan kemerahan akibat resdung.
  • juga menyejukkan mata yang letih dan kepanasan akibat penat membaca atau tak cukup tidur.
 Cara guna :
Titiskan beberapa titis keatas kapas dan letakkan pada pelupok mata. Ia juga boleh dititiskan kedalam mata untuk merawat resdung.

Harga : RM 10.00

PELEMBAB HIDUNG
  • merawat hidung yang gatal-gatal dan selsema akibat resdung atau akibat alahan makanan dan cuaca.
Cara guna :
Titiskan beberapa titis pada kapas dan lekapkan pada tepi hidung yang kering selama 5-10 minit. Ia juga boleh dititiskan kedalam hidung untuk meredakan hidung yang gatal akibat resdung.

Harga : RM 10.00

VCO SOAP
  • diformulasikan daripada minyak kelapa dara.
  • membantu merawat kulit wajah yang mempunyai masalah jerawat dan resdung.
  • membersih, melembut dan melembabkan kulit wajah.
  • kaya dengan vitamin E.
Cara guna:
Basuh dan cuci muka dengan VCO soap bersama air suam sekurang-kurangnya 2 kali sehari. Boleh juga menggunakan air sejuk.

Harga : RM 9.50

Anda nk cuba? Contact Noor di 017-2387594. Penghantaran dilakukan di sekitar Shah Alam dan kawasan berdekatan denganya (COD). Jika diluar kawasan boleh di pos dengan sedikit  bayaran pengeposan.


Have a nice day! :)

Saturday, October 9, 2010

BATOOKA





  • Ubat batuk sapu yang pertama di Malaysia
  • Membantu melegakan hidung yang merengsa & gatal2 akibat resdung.
  • Membantu mencairkan kahak, melegakan batuk, selsema & pening kepala.
  • Juga boleh digunakan untuk sakit perut, urutan, bisa2 kaki, aromaterapi apabila susah tidur, mabuk perjalanan dll. 
  • Amat sesuai untuk anak2 kecil kerana tidak memedihkan apabila terkena mata.
Cara guna : Sapu dibahagian leher, belakang leher, sekitar hidung/dahi apabila batuk, selsema & pening kepala.

p/s : Dgn bau pudina. Bau yang amat menenangkan. Sebagai ganti minyak angin yang biasa digunakan.

Harga : RM 7.00

Sebarang pertanyaan & pembelian sila hubungi : NOOR di 0172387594


Have a nice day! :)

Thursday, October 7, 2010

Cekodok ikan bilis..ari selasa

Oh! dah hari khamis rupanye ari ni.... nk gi kemas gerai malam ni. Nk siap le ni. Lupe!!!! ari  tu sebab broadband problem x dpt nk tunjuk my breakfast pagi selasa.... ini le cekodok ikan bilis pagi tu. Elok2 ambil gambar tetiba x dapt surf internet..... ari ini baru dpt tunjuk. Cerita dah basi dah. Tapi cekodok dah abis.... ank2 makan....x sempat nk tengok lepas snap gambar.

Have a nice day! :)

NT RESD (Penawar Resdung Anda)




PENAWAR RESDUNG ANDA

 Bahan-bahan yang terdapat di dalam NT Resd : 



Madu
Telah terbukti dalam alQuran melalui firman Allah dalam ayat 68-69 surah Annahl. Bahawa madu merupakan penawar kepada pelbagai penyakit antaranya batuk dan lelah. Memulih, menyegar, menjaga, dan mengimbangi kekuatan badan. Merupakan antibiotik yang baik daripada segala jenis ubat.



Habbatus Sauda

Rasulullah s.a.w telah memberi jaminan bahawa Habbatus Sauda mengandungi khasiat yang tinggi menerusi sabda baginda yang bermaksud “Tetapkanlah kamu dengan Habbatus Sauda ini kerana sesungguhnya padanya terdapat ubat bagi segala penyakit kecuali AsSam (maut).” Al Bukhari.
Habbatus Sauda merupakan sejenis antibiotik semulajadi yang amat berkesan dalam jangka masa singkat. Tanpa kesan sampingan. Iaamat sesuai (dengan izin Allah swt) untuk mengubati batuk kokol, selsema yang lama, resdung, lelah @sesak nafas).
Habbatus Sauda dapat menguatkan antibodi semulajadi yang sedia ada dalam tubuh badan kita, dapat melegakan segala alahan dan gatal-gatal kulit, jerawat, kelumumur, rambut gugur dan pelbagai jenis penyakit kulit.



Bunga Cengkih

Mengurangkan gatal dan mengecutkan jerawat di muka dan badan.
Mengurangkan bau mulut.
Menghilangkan nafas berbau.
Menguatkan gigi, mencegah kerosakan dan mengharumkan nafas.
Mempertahankan gigi dari gangguan ulat.
Mata dapat melihat dengan baik.
Jantung berdegup dengan baik menjamin kesihatan.
Paru-paru dapat berfungsi dengan baik.


Kulit Kayu Manis

Menghilangkan gatal dan mengecutkan jerawat di muka dan badan.
Kulit kayu manis yang dicampur madu dapat mengubati masalah sinus
Kulit Kayu Manis campur Madu dapat menyegarkan nafas.



Kolagen

Adalah salah satu proiein yang menyusur badan manusia. Keberadaannya adalah lebih kurang mencapai 30% dari seluruh protein yang terdapat di tubuh. Ia adalah struktur organik pembentukan tulang, gigi, sendi, otot dan kulit. Serat Kolagen memiliki daya tahan yang kuat terhadap tekanan . Perkataan Kolagen berasal dari bahasa Yunani yang ertinya (besifat lekat atau menghasilkan pelekat).



Mengkunyit

Digunakan sebagai ubat resdung tradisional melayu. Herba ini dapat menhilangkan gatal-gatal di muka, kulit kepala dan hidung, sering bersin dan hidung berair, jerawat di muka,gatal-gatal kuku, kulit dan tangan.Ia juga mengandungi kesan antibiotik terhadap beberapa jenis bakteria dan kulat. Kandungan Fla varoid yang tinggi di dalam tumbuhan ini menyebabkan fungsinya bertindak sebagai anti oksida yang dapat mengeluarkan Histemin dan zat-zat arlegi yang lain. Ia juga membantu meningkatkan vitamin C dalam tubuh yang melindungi kerosakan akibat radikal bebas dan menguatkan sendi.




Adas Pedas

Meransang pembuluh darah membesar sehingga aliran darah menjadi lebih cepat. berkhasiat mengatasi: batuk, perut kembung, sesak nafas , rasa haus, meningkatkan penglihatan.



Cuka Epal

Menyembuh berbagai penyakit atau masalah kesihatan, seperti alergi (disebabkan oleh binatang kesayangan, makanan atau persekitaran), jangkitan sinus, selesema, jerawat sakit tekak,

Fungsi-fungsinya:

Membantu mengatasi masalah resdung (gatal muka, hidung, mata @ telinga, banyak bersin, keguguran rambut, kuku kaki dan tangan rosak, jerawat di muka dan badan.

Membantu mengatasi masalah alahan (sinus).

Membantu mengatasi batuk, selsema, lelah, asma, sakit gigi dan gusi serta ulser.

Membantu menyegarkan nafas dan mulut berbau.

Membantu meningkatkan tenaga dan daya tahan badan.


Harga : RM 25.00


Anda ada Resdung? kami ada penawarnya. Sila hubungi Noor di 017-2387594. Penghantaran dilakukan di sekitar Shah Alam dan kawasan berdekatan denganya (COD). Jika diluar kawasan boleh di pos dengan sedikit  bayaran pengeposan.

Have a nice day! :)

Wednesday, October 6, 2010

Bengang Gilerrrr.............

Broadband yang biasa guna buat pasal. Memang lambat sikit byr (dah last minit). Tp belum lagi terlambat..Tengahari byr, pagi besoknya disekat talian internet kat rumah. Dua hari x dpt surf internet. Ank2 bising... nk pakai x dpt. Punye le sakit jiwa. Call customer care line asyik network busy. Call dia punye ofis banyak creita, kata nk call balik tp tunggu punye tunggu , xde pun... last kita call suruh pegi dia punye headquarters, bengang le kita. At last pegi SACC ambil broadband brand lain,puashati kita...Lepas ni dia nk sekat ke, nk potong ke line tu...lantaklah......!!! Kita dah x heran...

Have a nice day! :)

Monday, October 4, 2010

Entah ape-apee ajelah...... lunch ari ni.

Buat n reka blog x abis2 ngan anak2.. tp sempat juga masak lauk tengahari.... menu ari ni masak lemak cili api ikan kembung ngan kacang panjang, goreng ikan kembung n ikan masin, dan ulam timun. So simple.. but my hubby n ank2 makan sedap je!!!
Have a nice day! :)

Sunday, October 3, 2010

Gerai Annur Beauty kat Masjid Negeri Shah Alam

Ari ni nk cerita pasal gerai Annur Beauty kami di masjid negeri. Gerai ni macam2 ada. Ada  brg2 rawatan resdung, makanan kesihatan spt madu arab, madu minda, madu halia dll. Ada juga jual kain pelikat, kain batik, kerongsang  dan brg2 kecantikan ckt.Pakaian pn ada.... tp itu partner kite punye. Kat situ kite bagi pekerja yang handle... kite pantau dari jauh je...sibuk urus gerai satu lagi... gerai perLU MAJU yg jual makanan ringan dan minuman tu.. hubby kita yang punye. Gerainya kt kawasan tengah dan gerai Annur Beauty kat hujung sebelah kanan, x bolehla nk handle sekali sebab brjauhan ckit. Gerai perLU Maju ni ada juga pekerja yang jaga.. tp sesekali kena tolong sebab ada masanya sibuk, bila ada forum atau majlis besar kat masjid. My hubby keje kat masjid tu.. mana boleh tolong, kecuali waktu cuti je. Bisnes x le besar mane..tp ada  le dpt income ckit. Gerai2 ni buka setiap hari Jumaat, Sabtu dan Ahad je. Hari lain kite buka pusat rawatan kat kedai. Kalau ada yg nk buat hari minggu, kena wat appointment dulu.... okey, bye ..!!:)

Have a nice day! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...