Just Klik!

Thursday, January 27, 2011

Persiapan Berniaga Esok.....

Pagi ni siapkan barang-barang nak niaga kat masjid esok. Petang ni nak bawa barang2 kat tempat jualan di masjid negeri. Huh... penatnya... Apa nak buat, dah sumber rezeki. Nak beli barang2 buat burger pagi2 esok. Nak buat 120 ketul je... Tempat baru ni tak boleh buat banyak2. Tak di kenali lagi. kalau tempat lama tu senang sikit sebab tempat laluan orang ramai. Dulu di tempat lama, hari Jumaat pernah buat sampai 200  ketul. kejap je dah habis. Buat burger segera dan simple je, siapkan dari rumah. Burger sejuk  je lah. Harga burger ayam dan daging tu murah je.... RM 1.80 seketul.

Selain jual produk... kami terpaksalah jual makanan. Sewa gerai kat masjid negeri ni mahal. Tak boleh hidup kalau jual produk je. Jadi, kami jual makanan dan minuman sekali macam burger, roti, piza mini, air tin, air kotak dan macam2 lagi. Syarat masjid makanan dan minuman mesti dibungkus baru jual. Suka hatilah...... Tapi tempat ni terceruk sikit... payah, payah.....

Harap-harap esok ada rezeki untuk anak2 kami...... Moga2 jualan suksessssss!!!!!!!

Have a nice day! :)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...