Breaking

Thursday, February 17, 2011

Background blog aku......

ini background yg aku nk pakai nanti...
Dah banyak kali tukar background.....  dah macam2 rupa dah ,aku create di blog ni... Skrg ni aku dh ubah imej background lagi. Kali ni yg betul2 simple.... abstract background.... Kata anak dara aku background tengah hot skrg ni background penuh... dialah ajar camne nk tukar ni. Lagipun banyak pilihan background pulak tu.

Aku ceritalah ckit.... mula2 pilih backround di goggle image... taip je  jenis apa nk.... cute ke, heart ke,kartun ke..vintage ke atau apa aje ... macam aku ambil abstract background. Simpan dlm picture. Lepas tu gi kt blog  klik design.... pilih template designer.... remove image n then upload image yg dipilih td (sebelum tu pastikan background di html design di buang terlebih dahulu)..... choose file..... done. Pastu di tepi image tu klik aligment and tile. Ada lagi.... apply to blog and back.... selesai.

Kalau nk cuba... cubalah. Ini kira trial and error.... kadang2 nufnang ada hilang... tp boleh pasang balik... expert tu! ..... kalau lari terabur kita punya gambar2 kt blog2 tu .... .pandai2lah edit....Apapun aku tau korang semua  lagi expert tentang blog ni. Senang cerita, ni untuk orang yang x reti dan baru join blog macam aku. Okey!!!

SELAMAT MENCUBA!!!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...