Just Klik!

Monday, April 4, 2011

Kerja, kerja.... APA LAGI!!

Dah masuk bulan ke2 ni.......  sejak pekerja berhenti aku urus dan jaga sendiri sepenuh masa gerai kt bazzar masjid negeri...yg beroperasi 3 hari dlm seminggu iaitu hari Jumaat, Sabtu dan Ahad. Jualan produk kini meningkat dengan begitu ketara sekali. Alhamdulillah..... tp penatnya jangan cakaplah, x terkirakan. Apapun amat berbaloi.

Aku kini dh ambil keputusan x nk cari pembantu gerai lagi..... baik aku cari pembantu rumah je.... sebab dia boleh urus kerja rumah dan mkn minum anak2 aku. Xlah aku penat giler dibuatnya. balik rumah kul 9.00 mlm.... lepas tu kena kemas rumah yg lintang-pukang dikerjakan anak2... tido kul 1.00 pagi. Bila nk berehat? 

Macam2 perancangan ada dalam fikiran aku ni...... nak  tambah sale lg. Mana nk cari modal.... Pasal pengangkutan brg2 yang selalu tergendala pun kena fikir tu.... nk cari transport sendiri.... kalau boleh nk cari keta yg besar atau van, xpayah angkut 2-3 kali. Lepas tu baru le boleh fikir nk masuk karnival ke atau expo . Kalau tidak......wat serabut fikiran je. Pekerja cari yg part time je (student uitm)... kalau nk pakai baru panggil....

Itu la.... kerja memang banyak..... dah kira jualan nk kena kira perbelanjaan pulak... Kalau tidak mana nk dpt tau untung bersih perniagaan aku ni. Resit dh penuh 1 laci.... kerja x mula lagi. Ingat tu je aku dh rasa letih ... pembantu dh xde ni kena wat sendiri..... APA LAGI.....!!!!


Have a nice day! :)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...