Breaking

Wednesday, August 10, 2011

Puding Laici Dangdut


Hidangan pencuci mulut berbuka puasa kelmarin.....Yummy! yummy! anak2 ngan hubby memang cakap sangat sedap. Dah ramai yg aku tengok buat puding ni... aku ni kira ketinggalan keretapi lah ye...

Resepi ni  dari pengetahuan akulah, resepi asal dari buku resepi Chef Hanieliza @ Blog Hanieliza's Cooking.... lepas tu tersebar kat  internet.... itu le aje yg aku dapat tahu.

Tp xpe janji aku dah buat ni ... by the way, memang akan buat lg dan lg dan lg!!!!!!

Aku buat ni versi kureng ckit dangdutnya, ikut resepi blog Cooking Time Nor64..... mudah anak2 nk makan. Kalau tidah sememeh je nanti. Bebudak kecik tengah lasak le katakan!!!

'Puding Laici Dangdut'

Bahan2 :

10 gram agar-agar serbuk
2 liter air
2 cawan gula ( kurangkan sikit)
1 tin susu cair
1 tin laici (resepi asal 2 tin)

Cara2 :

Masukkan agar-agar, air dan gula ke dalam periuk. Larutkan agar-agar dan gula. Padamkan api. Masukkan susu cair dan air laici. Kacau sebati. Masukkan ke dalam acuan. Laici boleh dijadikan hiasan atau nak letak dalam acuan pun boleh.  Sejukkan di dalam peti ais.

p/s : Sempoi je.... gambonya.. . almaklum xde piring yg comel n cantik2...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...