Just Klik!

Friday, September 16, 2011

Sayur Rebus Cendawan dan Bunga Kobis


Smlm aku masak sayur dengan cara yang paling senang.....!

Sayur rebus macam ni sedap kalau makan dengan sambal belacan tau!

Walaupun senang, ada juga yg x tak tau cara masak macam ni... Masakan sihat tu, x payah pakai minyak masak. So, apa salahnya share sama2..kan!

Bahan2nya pun simple jerrrrrrrrr!!! Okey, jom layannnnn....!

'Sayur Rebus Cendawan dan Bunga kobis'

Bahan2 :

Cendawan
Bunga kobis
1 biji bawang merah
Daun kunyit
Sedikit air
Garam dan gula secukup rasa

Cara2 :

Cendawan disiat2. Bunga kobis dipotong2. Bawang merah di hiris. Daun kunyit pula dicarik2. Masukkan semua bahan dan sedikit air kedlm periuk. Airnya 1/4 dari bahan2 didlm periuk. 

Masukkan juga sedikit garam dan secubit gula. Rebus sehingga air mendidih dan sayur dah masak. Selepas tu, bolehlah diangkat dan dihidangkan. sesuaikan dimakan dengan sambal belacan dan ikan bakar. Sedapppp!!


Have a nice day! :)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...