Just Klik!

trendy.... beauty..... anggun.....!

Blog Santai-santai jerrrrrrrr..........!

Friday, October 14, 2011

Petua Menghindari Peti Sejuk dari Berbau


Setiap rumah skrg ni mesti ada peti sejuk........ 

Kalau xde peti tu, memang payahlah nak survive. 

Macam2 barang disumbat kedlm peti tu. Lebih2 lagi ikan, ayam, udang, sayur dan macam2 bahan memasak lagi. Ia membuatkan peti sejuk itu mengeluarkan macam2 bau yang kurang menyenangkan. 

Petua yg aku dapat ni adalah dengan cara meletakkan sekeping roti putih atau roti sandwich semalaman kedlm peti sejuk. Kat atas roti tu titiskan beberapa titik esen vanila. Peti sejuk akan kembali segar dan harum.

Satu lagi petua adalah dengan menggunakan soda bikarbonat dicampur air utk membersihkan atau mengelap peti sejuk. Bau yg kurang menyenangkan pasti akan terhapus.

Itu je...... !!!!!

Selamat Mencuba!


Have a nice day! :)

2 comments:

rDnA said...

Thanks for sharing..boleh try ni.roti tu biasa buat tp soda bikarbonat tak pernah try lg.

princessofsahara said...

petua yg bgus.thanks ye. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...