Just Klik!

trendy.... beauty..... anggun.....!

Blog Santai-santai jerrrrrrrr..........!

Wednesday, March 21, 2012

Kobis Goreng Campur Lobak Merah dan Bunga Kobis

Menu sampingan jer ni.... tp aku memang suka lauk ni !!!

Apapun aku ari ni xde mood..... Niat hati nk buat tat telur.... aleh2 hubby beli pisang suruh buat cekodok. Bengang juga... ingat nk buat cekodok jugaklah, tp at last x jdi sebab dah kena ngap dek monyet2 kat umah ni.... hehe.... anak2lah. Tak cukup korum dah nk buat cekodok... dah tinggal 3-4 biji je lagi.

Berbalik pada lauk sayur aku ni.... disini aku sertakan lampiran resepinya.

Bahan2 :

1/4 dari 1 biji  kobis yg kecils - potong kecil
1/2 batang lobak merah - potong kecil
1 ketul kecil bunga kobis - potongg kecil
1 biji bawang merah - hiris
1 ulas bawang putih - hiris
1/2 tangkai cili merah - hiris
6-7 ekor ikan bilis
1 sudu makan sos tiram
1/4 dari 1 ketul kiub ayam
sedikit minyak masak
1/2 cawan air
garam dan gula secukup rasa

Cara :

Panaskan minyak dan tumiskan bawang merah, bawang putih , cili  merah dan ikan bilis bersama-sama. 

Bila dah kekuningan, masukkan kobis, lobak merah dan bunga kobis. 

Masukkan juga sos tiram, air dan juga kiub ayam. Biarkan mendidih dan perasakan  dengan garam dan gula. Sedia dihidangkan....

p/s ; Lauk sayur yg senang..............!!! :)))


Have a nice day! :)

1 comments:

darth kimon said...

tenkiu akak. snang hidup saya lol

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...