Just Klik!

trendy.... beauty..... anggun.....!

Blog Santai-santai jerrrrrrrr..........!

Monday, March 19, 2012

Sardin Asam Mentah

Dah 10 hari kerja tanpa rehat yg cukup, ari ni baru aku lega ckit. Walau rumah berkecah dan sibuk mengemas rumah plak.... tp sempatlah jugaklah aku mengendurkan segala urat saraf yg tegang dek keletihan ni.

Ari ni cuma nk kongsi juadah simple yg aku buat bila dah kelaparan dan x sempat nk masak lagi dek perut yg dah berkeroncong akibat kesibukan dan keletihan yg teramat...... X perlu masak lagi. sekejap je dah siap.

Anak2 x kisah, diorng memang suka kalau aku buat lauk ni.



Bahan2 :

1 tin kecil sardin
2 biji bawang merah
2 bji cili api
2 sudu besar kicap
2 biji limau kasturi

Cara :

Bawang merah dan cili api dihiris halus.Buka tin sardin dan masukkan dalam mangkuk. Campurkan hirisan bawang dan cili api.

Masukkkan kicap dan perahkan limau kasturi. Kacau sebati. Jika suka, boleh juga di lecek sedikit. Sedia dihidangkan dengan nasi panas.

p/s : Emmm.... sedap :P


Have a nice day! :)

3 comments:

Cendana Kasih said...

kecur air liur tgk sadin ni...

Kak Nor said...

akk pun kdg2 ada juga buat sardin mcm ni cuma tak masukkan kicap jer...resepi ni nostaljia masa akk kecik2 dulu...

Noor said...

Tk untuk komen2 ni...

Cendana kasih : resepi org xsempat masak gitu!!

kak Nor : Ini memang resepi dulu2 yg mak kita pernah buat kan2!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...