Just Klik!

Sunday, January 27, 2013

Lempeng Cicah Gula

Sarapan pagi minggu yang tersangat mudah sekali.. Iniilah sarapan orang kampung dulu masa aku kecik2... X kisahlah kalau org nk perlekeh aku... ini blog aku, xde nyer aku nk buat masakan yg canggih sesangat. Suka atilah..

Peberet aku tu... x kisahlah cicah gula boleh... kari boleh... sambal tumis boleh... kuah asam pedas pun boleh je...!

Pagi tadi yg ado cuma gula je... jadilah...kan!

Nk resepi ke...?  xde resepi yg specifik cuma main taruh je agak2 nk banyak mana bahan yg kita nak...


Bahan2 :

Tepung
Air
secubit garam
Sedikit minyak untuk melenser kuali

Cara2 :

Campurkan semua, kecuali minyak. Kepekatan agak2lah.. jangan cair sangat. Panaskan kuali, lenserkan sedikit minyak pada kuali... Bubuh sesenduk adunan, gelek dan lenggangkan adunan dalam kuali. Bila tepi2 adunan nampak x melekat, terbalikkan.. Dah masak.. buat lagi sampai habis.

Dah siap, boleh dihidangkan. 


p/s : Anak2 cakap, sedap jerrrrrrrrrrr...!


Have a nice day! :)

2 comments:

Anonymous said...

Saya suka lempeng! Bangga dgn makanan kampung. :)

Anonymous said...

Makanan simple memang best. Lempeng ni saya suka makan cicah gula + kicap masin...perggghhh memang berselera...;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...