Breaking

Wednesday, July 24, 2013

Pasta Spiral Chicken Carbonara

Cuti rehat dari meniaga ari minggu aritu aku masak spesel ckit.... Projek makan makanan org putih plak. Yelah... dah macam2 aku masak... kali ni pekena plak menu ni..

Buatnye ikut cara akulah.... lain dari yg lain... Selalunya pakai fettucini atau sphageti. Apa2pun mende ni sama je... asal jadik!!!

Anak2 memang suka.... my hubby je yg x pernah nk merasa... klau suh rasa mesti di nyanyi lagu bangau... bukan makanan aku 3x... kah..kah.. kah...! X kira2 kita nk buat gak... nk mkan gak... ayah gi makan resin (bekal buka puasa free)  kt tempat kerja ayah tu... kata anak2...!!!

So, aku pun buatlah.... Org buat pakai cendawan butang... aku guna cendawan yg senang jumpa, cendawan tiram. Orang taruh  cili capsicum, saya buh  cili merah je.Org buat pakai keju parut.... aku belasah je keju chedar keping2 tu.... bolehlah!!!


Bahan2 :

1 paket pasta spiral
(direbus hingga lembut)
2 keping ayam bahagian dada
(di buang tulang dan dicincang halus)
1 tin susu cair
1 paket cendawan tiram
(di hiris kecil2)
2 biji cili merah
(di buang biji dan dihiris halus)
2 biji tomato
(di potong dadu)
2 biji bawang besar
(dipotong dadu)
2 ulas bawang putih
(dicincang halus)
1 sudu makan serbuk lada hitam
6 keping keju chedar
(disiat kecil)
1 sudu makan oregano
Garam secukup rasa
Minyak masak secukupnya.

Cara2 :

Tumiskan bawang putih sehingga wangi. Masukkan ayam, tomato, cendawan cili merah dan susu cair. Kacau rata. Masukkan serbuk lada hitam, serbuk oregano dan garam.

Masukkan keju. Kacau sehingga pekat. Masukkan pasta spiral yg telah direbus lembut. Kacau rata.

Siap.... boleh terus dihidangkan...



p/s : Simple dan x banyak kerenah... sedap je!

1 comment:

Lia said...

boleh try nanti ni utk menu berbuka.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...