Just Klik!

trendy.... beauty..... anggun.....!

Blog Santai-santai jerrrrrrrr..........!

Sunday, November 24, 2013

Maggi Goreng Basah Simple.... auww!

Dah malas sesangat rasanya mengupdated blog.... sebab ...sebab... sebab.... letih, penat, bila balik niaga lah tuuuuuu....... Balik niaga dah kul 7 lebih ke kul 8.... lepas tu masak sampai kul 9... lepas tu makan... mengemas serba ckit dah ni kul 11... apa nk buat lg... kepala pun dah tingtong nk tido... cari tempat tido la.. tu la pase!

Ari ni rehat ckit kt rumah aku updated la masakan ni... mcm biasa... yg mudah2 je!!!


Bahan2 :

5 keping  mee segera 
(beli mee segera yg xde perisa tu - rendam dlm air panas sehingga lembut dan toskan)
2 keping daging burger 

(dipotong 2 kecil dan digoreng dahulu)
3 pokok sawi
2 biji bawang merah
2 ulas bawang putih
1 hiris halia
1 sudu besar cili giling

2 sudu besar sos cili
2 sudu besr sos tiram
2 sudu besar kicap
1 sudu teh pes asam jawa
1/4 dari sebiji kiub ayam
1/4 cawan air
1 sudu teh gula
1/2 sudu teh garam
Minyak masak secukupnya.

Sedikit cili merah dan hirisan limau nipis utk hiasan

Cara2 :

Sawi dipotong2. Bawang merah, bawang putih dan halia di tumbuk lumat Tumiskan bahan tumbuk sampai wangi dan kekuningan.

Masukkan cili giling dan dimasak sampai garing selepas itu masukkan daging burger, sos tiram, kicap, pes asam jawa dan kiub ayam. Biar seketika sehingga daging masak.

Masukkan 1/4 cawan air dan sawi. Tunggu sehingga sawi layu. Lepas itu masukkan mee segera. Kacau2 sehingga rata. Kacau lagi dan bolehlah dihidangkan. Simple jeeeeeeeeeeeeee!!!


p/s : Simple pun sedap gak!


Have a nice day! :)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...