Just Klik!

trendy.... beauty..... anggun.....!

Blog Santai-santai jerrrrrrrr..........!

Sunday, November 16, 2014

Pucuk Labu dan Sambal Belacan

Ari ni aku nak kongsikan lauk sayur pucuk labu dan sambal belacan..... Sedap nih!  Tengok ni dah kecur air liur. Berpinggan2 menambah nasi.... lupa rancangan nak berdiet...hehe!


Sayur pucuk labu ni di beri oleh kawan yang tinggal kat kawasan kampung di Kuang.... rumah aku mana ada tanah. Kalau tidak... boleh tanam labu, boleh makan pucuk labu dan buah labu sekali...ha ha!


Senang je nak buat semua ni....



Secekak sayur ni rebus dalam periuk. Masukkan air cukup2 paras sayur tu. Tutup periuk dan rebus sampai sayur empuk.

Untuk buat sambal plak.... 4-5 biji cili api dtumbuk bersama sedikit garam dan 1 sudu besar gula. Dah lumat tumbuk sekali seinci belacan bakar. 

Masukkan 2 sudu besar air dan 1 sudu besar pes asam jawa. Gaul sebati. Bolehlah dihidangkan bersama sayur pucuk labu.



p/s : Perghhh.... berasap telinga, tapi sedapppp!!



Have a nice day! :)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...