Just Klik!

trendy.... beauty..... anggun.....!

Blog Santai-santai jerrrrrrrr..........!

Saturday, April 11, 2015

Pekasam Goreng Cili Api

Sibuk... sibuk.... sibuk mengadap lappy. Nak masak pun xde masa... masak simple2 je...xde masa. Almaklum dah bukak jualan online... sementara kedai offline aku tutup tuh.

Kelmarin goreng ni je.... selain dari lauk sayur sepinggan tuh je... jadilah. Habis jugak nasi seperiuk dek penangan aku dan anak2.. sedap! Suka...suka....

Okeylah... xlarat membebel.. kita layannnnn...!!!


Bahan2 :

Sepeket ikan pekasam
1 biji bawang besar
4 biji cili api
Minyak masak secukupnya

Cara2 :

Bawang besar dimayang halus. cili api dopotong dua. Ikan pekasam digoreng di dlm minyak yg cukup2 je utk masukkan ikan. 

Ikan tak perlu dibasuh, terus je digoreng dengan serbuk berasnya sekali. Apabila bahagian bawahnya dah hampir masak, terbalikkan. Hancur sikit tu, biasa la.

Masukkan bawang  besar dan cili api bersama. Ketepikan sikit ikan untuk memberi ruang menggoreng bawang dan cili api. 

Bila ikan dan bawang dah agak garing, bolehlah diangkat dgn minyaknya skali dan dihidangkan


p/s : Hmmm... makan sampai x ingat dunia... tapi xboleh selalu, nnti tekanan darah naik!



Have a nice day! :)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...