Just Klik!

trendy.... beauty..... anggun.....!

Blog Santai-santai jerrrrrrrr..........!

Thursday, April 2, 2015

Tomyam Sardin.... sedap jugak!

Nak masak itu, ini.... semuanya tak cukup bahan. At last masak jugaklah walau kurang bahan. Nasib baik sedap dan menepati selera anak2.

Sibuk jugaklah sekarang nih... tapi tetap cari masa updated blog... Hmmm, masak simple2 pun jadilah tepek kat blog nih....

Kita layan je la...

Bahan2 :

1 tin sardin
1 paket pes tomyam adabi
2 bji bawang merah
2 ulas bawang putih
2 batang seleri
1 btg serai
5 biji cili padi
2 biji limau kasturi
Air secukupnya
Garam dan gula secukup rasa
Minyak utk menumis

Cara2 :


Bawang putih. bawang merah dimayang halus. Bawang besar dan karot juga dihiris.Cili padi cuma dititik.

Tumis bawang merah dan bawang putih. Bila dah kekuningan, masukkan sedikit air dan pes tomyam.

Masukkan juga cili api, serai, bawang besar dan seleri. Biarkan merenih seketika. Selepas tu masukkan air secukupnya utk membuat kuah.

Bila kuah dah mendidih, masukkan sardin dan tomato. Perasakan dengan garam dan gula. Bila dah mendidih sekali lagi, tutup api dan perahkan air limau kasturi kedalam periuk, kacau2 bolehlah diangkat.





p/s : Tak cukup bahan nih dan buat cara mudah sebab tersangat sibuk!!!



Have a nice day! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...