Just Klik!

trendy.... beauty..... anggun.....!

Blog Santai-santai jerrrrrrrr..........!

Monday, December 14, 2015

Kacang Botor Goreng Cili Merah

Hmm..... ari ni nak kongsi resepi masakan sayur jer. Jangan tak tau sedap tau.... Rugi kalau tak makan. Masak sayur ni kalau kena caranya memang sedapppp!

Kacang botol atau kacang botor tak tau la.... Sama je kan! Macam biasa, anak2 suka jugak makan sayur ni... tapi ada yang pelik tengok ...dia kata kacang botor nicnampakmacam berkepak bila di potong2 tu.... hihi!
Okeylah kita tepek gambar ngan resepi kat sini....


Bahan : 

Secekak kacang botor
2 sb ikan bilis
3 biji cili merag
2 ulas bawang merah
1 ulas bawag putih
1/2 cawan air
Minyak masak secukupnya
Garam dan gula secukup rasa

Cara2 :

Kacang botor dibersihkan dan dipotong2. Cili merah, bawang merah dan bawang putih ditumbuk lumat. Ikan bilis ditumbuk kasar. Panaskan minyak dan tumis bahan2 yang ditumbuk sehingga wangi.

Masukkan kacang botor, air, garam dan gula secukup rasa. Tutup kuali. Apabila kacang botor dah agak lembut, tutup api.

Angkat dan sedia dihidangkan.

*Ikan bilis boleh ganti udang kering, nak pedas boleh tambah cili padi dan lebih berperisa... letakla sedikit belacan...


p/s : secukup rasa gittewww!

*******************
my dream.....!
klik SINI
*******************



Have a nice day! :)

1 comments:

Amanda Suria said...

sedap...awet muda nanti makan ulaman2 segar atau di goreng macam ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...