Just Klik!

Wednesday, December 15, 2010

Ikan Gapi

Apa yang nk dibuat semlm dah buat dah...! Ari ni nk cerita apa pulak.... tengah berfikir ni.....

Ha! dah dpt idea.....nak bela Ikan Gapi jugak.... Dulu pernah bela... seronok!!

Ikan ni x susah jaganya.... Satu hal yang bagus ikan ni beranak-pinak. Jadi kalau dah mati x payah susah2 nk beli lg... sebab ikan membiak. Tp jgn pakai filter yang besar cukup je dengan filter yg boleh  perangkap kotoran yang simple je. Nanti baru boleh ikan ni membiak. Kalau tidak benih ikan akan termasuk dalam perangkap.X payah beli akuarium besar. Beli je pasu kaca bulat yang sesuai. Beli batu2 dan pasir., filter, kapas wayar oksigen dan dll. Nantilah nk ajak hubby gi tengok kt kedai ikan hiasan.
pasu macam inilah...

Have a nice day! :)

2 comments:

Zul Fattah said...

dah ada kat rumah.. nk branak dah

yahaya said...

senang bela ikan ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...