Just Klik!

Saturday, October 30, 2010

Selesaikan Masalah Muka dengan Produk murah...

Rasanya kaum wanita zaman skrg ni mesti pakai pencuci dan krim muka. Dah xde macam mak2 kita dulu yang cuma guna sabun biasa (guna sabun badan sekali) dan lepas tu pakai bedak sejuk je.Kalau xpun pakai guna yg berjenama yang biasa2 tu pun jadi...


Aku ni sejak zaman remaja memang dah guna macam2 produk dan jenis pencuci dan krim muka ni. Masa tu belajar lagi guna je yg murah dan senang dpt...yg lovely2 tu. Bila dah kerja guna yang branded sikit... muka macam tu juga... xde apa2 perbezaan... bila bulan naik tumbuh juga jerawat batu. Bila berkahwin suami ejen jualan langsung.... ada satu produk  dia tu aku pun guna... mahal jangan cakaplah tapi dek suami yg sponsor pakai ajelah... ingatkan muka makin tambah mulus, xde apappun... dahle macam2 pulak tu.. ada mask,scrub, toner dan krim mukanya... Kira adalah dalam 4-5 tahun aku pakai. Lepas tu  aku naik fed-up dan ekonomi suami aku melecet dah... aku balik lah pakai yg lovely2 tu... dan kadang2 pakai produk guna nama pompuan tu... 


Sesuai dengan peningkatan usia, mukapun dah ada pigmentasi sikit. Aku pula jenis alegik ngan seafood...tapi pantang jumpa... makan aje.. mukapun gatal2...bila garu, timbul merah2. Tahun lepas dulu balik kg jumpa adik...tengok muka aku yang agak teruk ni... diapun bagi le satu set produk muka. Produknye guna nama pompuan juge.. Katanya bagus.... aku tengok mukanya licin macam telur dikupas... teringin le jadi macam dia.. Beria-ialah aku menggunakannya, anak2 dan suami gelakkan aku le... Sehari demi sehari dah masuk bulan dan tahun..... muka aku x juga elok macam muka adik ku tu..... Makin tambah teruk ade le... Baru 2 guna tu aku ingat kesan waktu mula je..tp dah cukup lama dah...muka kut makin tambah gatal2, kering dan terkopek2 ... merah2 pulak tu.. Ada le aku beli 2-3 pencuci dan krim muka  lain lepas tu (yg ada iklan artis terkenal kat tv tu). x berkesan pun... macam gitu le jugak. Sampai satu tahap aku dah x pakai lagi krim muka lagi... sapu ubat gatal2 kulit  kat muka... Aku tanya pharmacist, dia kata krim gatal2 tu akan rosakakn kulit muka sebab kulit muka nipis. Tension bebenor le aku... 


Satu hari tu gi shopping brg2 dapur kt mydin... jumpa produk pencuci dan krim muka yang murah giler. Sesaja aku beli, kalau x berkesan pun xpe... murah! Sehari dua aku pakai... aku dapat rasa muka aku dah lembap dan x kasar berbintik2 lagi.. Semingu lepas tu.... muka aku dah makin cerah dan pigmentasi dha pudar..tompok2 jeragat nampak bebayang je... Dah sebulan... muka akupun dah x gatal2 lagi... Masa bulan naik ari tupun  jerawat batu x muncul. Wah! boleh tahan juga produk ni... Kira settle le aku punye masalah .Produk ni namanya x glamour langsung... TEMULAWAK. Tp produk ni.... macam2 ada atas jenamanya.. lipstick, compact powder, set makeup, dll. Tp aku ni ....masih berangan nk pakai satu jenis produk tu... kawan aku kata produk ni bagus sangat... tp mahalnye jangan cakaple... nanti le bila dah betul2 senang.... 


Apapun.... bukan semua produk yang murah tu x bagus... kan! Cuma kenalah cari yang sesuai dengan diri...


Have a nice day! :)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...