Just Klik!

Monday, November 10, 2014

Jeruk Mangga Asam Boi

Akhirnya aku terperangkap jugak ngan viral yang tengah hangat meletup-letup kat internet sekarang ni..... Hubby aku pun heran ngan aku yang beriya2 nak memilih mangga muda kt pasar malam....



Dpt jugaklah aku membuat mangga asam boi yg nampak mengecurkan air liur tu..... Dah ku potong2, ku gaul ngan asam boi, gula dan cili api yang di potong2 sesedap rasa.... garam tak payah taruh, asam boi dah masin gila.....simpan dalam peti ais.

Lepas seharian, balik kerja aku pun mengadaplah semangkuk mangga asam boi bersama anak2. Hubby tak makan benda2 cenggini, dia tengok je.

Bolehlah...... sedaplah jugak.... tapi untuk tekak aku ni, lagi best kalau mangga muda cicah ngan kicap campur gula, cili api dan sedikit belacan.... hehehe!



p/s : Tapi abis jugaklah dikerjakan dek aku ngan anak2... siap bawak bekal lagi bagi kengkawan rasa kat tempat kerja.



Have a nice day! :)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...