Breaking

Thursday, January 5, 2012

Blog mood baru ........

Tengah fikir2 nk cari mood baru di tahun baru ni............ spontan aku yg tengah menghadap laptop ni terfikir nk tukar suasana baru kt blog aku ni.

background lama

Aku mulakan dengan tukar background........ masih dengan imej lama dan style lama iaitu english wallpaper. Tp kali ini tukar warna purple plak. Purple yg lembut dan tidak terlalu menyerlah. So sweet.....! 

Masih mengekalkan ladybug sebagai identiti.... tp bunga dah tukar, kali ni terpikat dengan ros ungu plak. Cantik x!!! 

Dah tukar sana sini serba sikit............... dengan penuh keterujaan aku akan terus mengerjakan blog aku ni dengan sepenuh jiwa ..................... chewah!!!!

Habislah aku kerjakan blog aku ni..... bukannya pandai pun, aku guna konsep trial n error. Asal jadik!!

Ada ke yg nak belajar dengan cikgu yg x berapa reti ni........... !


Letak ajelah caranya ............!

1. Mula2 masuk ke rekabentuk............. pilih pereka bentuk templat

2. Pergi ke Latar Belakang ............ pergi ke arrow imej latar belakang, klik

3. Lepas tu kita akan jumpa pilih latar belakang. Klik 'muat naik imej'

4. Lepas tu kita akan jumpa 'choose file' klik kt situ

5. Dan kita boleh ambil apa aje gambar yg kita save kt dokumen atau file.

6. Gambar boleh ambil kt goggle..... atau photobucket dan kalau nk lebih kreatif boleh guna gambar sendiri.

Macam2 gambar boleh dapat kt google even nk tema apa aje. Dah dpt gambar tu n buat macam ni. boleh save dan pilih jubin. Ikut cara ni seeloknya cari gambar yg motif kecil2 kalau tidak, yg muncul kt background nanti macam gambar yg ditampal sekeping2.

p/s : Gambar English wallpaper ni saya ambil kt google then savekan kt file.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...