Just Klik!

trendy.... beauty..... anggun.....!

Blog Santai-santai jerrrrrrrr..........!

Sunday, August 26, 2012

Raya.... Raya.... Raya... Dan Seterusnya....!!!

Raya.... Raya.... Raya... Meriahnya raya tahun ni. Tp bagi kami sekeluarga raya tahun ni disambut dengan sangat2 sederhana. Baju raya.... cuma anak2 perempuan aku yg kecil tu je yg aku belikan. itupun disaat2 akhir.

Kuih raya..... aku xdapat nk buat.... sebab aku terseliuh tangan... x baik2 lagi. Camne nk buat kuih. nk masak pun rasa tersiksa je rasanya.... namun terpaksa dikuatkan jugak sebab perut nk makan...x sape lagi yg nk masak!!! Adalah aku beli kuih tunjuk2 kt Mydin... anak2 kata x sedap!!!

Pagi raya pertama..... kami sekeluarga beraya di Masjid Negeri .... aku buat catering ckit masak utk pekerja kawalan keselamatan masjid. Aku masak nasi impit, rendang ayam dan kuah kacang je. Meriah jugaklah... tp kt masjid ni penuh dgn bangla dan indon je. Org kita boleh dikira ngan jari je!! Ni tahun ke3 kami sekeluarga beraya kt masjid ni.

Balik kg...... kereta rosak.... x leh jalan jauh. Nk repair ongkosnya kureng. So... raya ke2, ke3, ke4 dan seterusnya....duduk jelah kt umah ngadap tv. Dah boring sangat2... raya ketiga anak2 ajak ayahnya gi padang main bola.... dan lari2 tengah padang. Lepas tu gi shopping complex yg  lengang dan sunyi...jalan2 cuci mata je!!! 

Dah jalan2 aku belilah kek comel2 3 ketul.....  nk menyenangkan hati anak2.... aku dpt rasa semolot  pun jadilah. Yg lain tu habis jadi habuan anak je.


Aku dah biasa lalui  hal macam ni sebenarnya di awal2 perkahwinan dulu. Tertinggal beraya sorang2. Skrg apade hal.... dgn 4 orang sekali. Xlah sunyi lagi, ada anak2 menemani .

Anak2 plak amat memahami............ sorangpun  x merungut. Alhamdulillah!!! Dan demam hariraya pun berlalu pergi. 

Esok dah sekolah.....  xde hal... don't worry... be happy!!!


Have a nice day! :)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...