Just Klik!

trendy.... beauty..... anggun.....!

Blog Santai-santai jerrrrrrrr..........!

Tuesday, January 3, 2012

Cempedak Goreng

Selamat datang 2012.......... belum terlambat lagi kan????????????

Diam x diam dah lebih setahun aku berblog..... banyak suka duka aku dlm berblog ni. Bukannya senang, asyik diketawakan hubby n anak2 bila tengok aku terkial2 ambik gambar.

Mana dengan mengacau dan menyibuk lagi..... xpe... xpe.... sabar jelah!!!!!

Minum petang hari pertama 2012 aku n family, Cempedak goreng jerrrrrrrrrr!!!!

Dok sibuk cari baju sekolah n barang2 sekolah kt seksyen 18, hubby aku teruja dengan buah cempedak kt depan Giant.... boleh tahan mahalnya. Kata x payah beli, dia nk jugak. Kalah org mengidam...!

Balik shopping aku pun bersilatlah dengan kuali nk buat cempedak goreng.......

Tayang jelah n3 ni..... buat nyibuk share resepi yg mudah, semua org tahu,...!!



Bahan2 :

1 biji sedang buah cempedak (dpt dlm 30 ulas)
2 cawan tepung gandum
1/4 sk  garam
secubit kapur makan
1/4 sk serbuk kunyit
Air secukupnya
Minyak masak

Cara2 :

Campurkan tepung, garam, kapur makan, serbuk kunyit dan gaul rata. Masukkan air secukupnya cukup2 utk menyalut ulas cempedak. Jgn terlalu cair.

Celupkan ulas cempedak dalam bancuhan tepung dan goreng dgn minyak yg banyak. Pstikan minyak betul2 panas agar tepung tidak menyerap minyak.

Ulang proses hingga habis. Dah masak, sedia dihidangkan

p/s : susah nk edit blog.... asyik berebut jer ngan anak2, tu yg n3 tertangguh ni.


Have a nice day! :)

1 comments:

Mama Ann said...

Skrg tengah musim cempedak..bleh d katakan hari2 mama goreng cempedak..makan panas2 sedapkan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...