Just Klik!

trendy.... beauty..... anggun.....!

Blog Santai-santai jerrrrrrrr..........!

Wednesday, November 21, 2012

Salad Telur, Tomato dan Timun..

Sekarang ni sejak aku menjaga pemakanan... xnak makan lebih karbohidrat dan nk melebihkan sayur dan protein je.... inilah rupanya makanan aku sehari-hari... 

Nk masak kuih dan kek pun aku x berani... Takut terliur dan terbabas. So, aku kini lebih pentingkan makanan sihat je...  

Tp kalau hubby mintak.. aku buatkan jugak.. Dah aku hidangkan... aku dah x toleh lagi... memang seksa jugaklah... tp berbaloi.. 

Skrg ni rasa lapang ckit badan... xlah rasa senak je...

Oklah layan jelah resepi ke laut aku ni.....


Bahan2 :

Timun
Tomato
Telur
Sos cili

Cara :

Semua bahan ni ikut sendirilah nk banyak mana.... Hiris timun dan tomato. Telur di rebus dan potong baji.. Susun dlm pinggan... taruh sos cili di atasnya. Boleh di makan macam tu aje atau makan dengan nasi..

p/s :  kalau nk makan nasi ... sekali makan sesenduk kecik je..!!


Have a nice day! :)

1 comments:

Anonymous said...

Tq utk resipi. Sy pn tgh berdiet kak. Tapi sis cili tu sbnrnya tnggi kndungan gula(karbo). Ad alternatif lain tak?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...