Just Klik!

trendy.... beauty..... anggun.....!

Blog Santai-santai jerrrrrrrr..........!

Thursday, February 5, 2015

Telur Dadar Bersambal

Korang nak tau.... inilah antara masakan paling mudah dan cepat aku sediakan bila dah penat dan lapar sangat waktu  balik dari kerja memalam tuh....

Hihi.... hubby ngan anak2 suka.... the very2 simple nih...tp I tak suka u... sob sob! Sanggup  makan nasi ngan kicap tuh! Tekak masing2 kan..,!

Apa2 pun korang boleh cuba...kalau nak..!


Bahan2 : 

2 biji telur
2 biji bawang merah
1 ulas bawang putih
1 biji bawang besar
2 sudu makan cili giling
1 keping asam keping
1/2 cawan air
Sedikit minyak masak
Garam dan gula secukup rasa

Cara2 :

Telur dpecahkan dalam bekas, di bubuh secubit garam, dpukul sedikit dan di goreng buat telur dadar. Bawang merah dan bawang putih ditumbuk lumat. Bawang besar di mayang halus. 

Tumis bahan tumbuk. Bila dah kekuningan massukkan cili giling. Goreng sampai wangi. Masukkan asam keping, air dan bawang besar. Tumis sampai pecah minyak. Perasakan dengan garam dan gula. 

Selepas tu bolehlah di angkat dan dituang di atas telur dadar.  Sedia dihidangkan untuk di makan.


p/s :  Lauk biasa jerr...!


Have a nice day! :)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...