Breaking

Monday, October 24, 2011

Pisang Nangka Dibuat Goreng......

Juadah minum petang kemarin dulu......... dah lama ni!!!

Pisang nangka ni dihantar dari kg oleh keluarga aku yg menghadiri kenduri kahwin di Shah Alam seminggu yg lepas. Separuh aku buat goreng dan separuhnya lagi telah dibuat pengat pisang.

Goreng pisang ni simple je...... tp yg simple tu yg aku suka. Aku x suka pisang yg digoreng  dengan tepung beras yg biasa dijual ditepi2 jalan. Aku suka goreng dengan tepung gandum jerrrrrrrrrrrr......!!!



Bahan2 :

Sesikat pisang
2 cawan tepung gandum
1 camt serbuk kunyit
secubit kapur makan
sedikit garam
Air secukupnya
Minyak utk menggoreng


Cara2 :

Campurkan tepung dengan semua bahan berikut. Gaul merata dan  masukkan air secukupnya iaitu apabila dicelup pisang, pisang akan bersalut dengan adunan. Adunan x terlalu pekat tp x pula cair.

Goreng adunan secukup garing dan toskan. Bolehlah diangkat dan dihidangkan. Sedap!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...