Breaking

Wednesday, April 6, 2011

Nk jadi kaya.... cewahh!!

Beberapa hari lepas dptlah satu sms ni dari seorang kawan. 

Tahun ini kita akan mengalami 4 tarikh yg jarang berlaku dlm setahun iaitu 1/1/11, 11/1/11, 1,11/11 & 11/11/11. Serta bukan itu saja, cuba ambil dua nombor terakhir kita dilahirkan & tambah dgn umur kita pd tahun ni, keputusannya ialah 111 buat semua org! ini ialah tahun KEKAYAAN!! 

Pada bulan Oktober akan ada 5 kali hari Ahad, 5 kali hari Isnin & 5 kali hari Sabtu!! Ini hanya akan terjadi sekali setiap 823 tahun. Tahin spt ini dikenali sebagai tahun 'Beg Kekayaan' bermaksud jika kita menghantar mesej ini kepada 8 kawan2 kita ,kekayaan akan muncul pd hari ke4 seperti yg dinyatakan dlm fengshui (tilik tuah) Cina . Sesiapa yg x menghantar msj ini kpd org lain tidak akan mendapat apa2. Ia adalah misteri tp xde salahnya untuk mencuba!. :)

Mesti kawan aku tu dpt sms dari kengkawan dia n  forward kt aku..... ye la... kena sebarkan kt 8 org.

Aku ni jenis x kisah, x minatpun nk layan mesej cam gini... ntah ape2 jelah!!

Tp anak bujang aku sorang ni, balik dari sekolah.....belek2 tepon aku.... di forwardnyalah mesej ni pd kengkawan n adik2 aku....

Katanya ' mummy, Adi dh anta mesej jadi kaya tu kt kawan2 n adik2 mummy.... apasal ko anta.... marah diorang nanti'... aku cakap... 'ala anta jelah  ... suka2 ...mana tau kita jadi kaya,'  anak aku cakap. Excited pulak dia ni dgn sms tu... aku garu kepala.....

X lama lepas tu.... aku dpt sms dari adik aku, Apis ... 'Mudh2an .... kita jadi kaya'.

Aku ketawa.... ha..ha..ha! gelihati betul...

Nk kaya?.... makan ajelah roti kaya, dh tentu kenyang perut.... kah... kah...kah!!!  x abis2 lagi ketawa.

1 comment:

SYAF said...

wow banyaknya resipi kat kat sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...