Just Klik!

Tuesday, April 12, 2011

Lelaki Idaman, lelaki pilihan

Inilah tajuk entry kali ini.... 

Selalunya lelaki idaman tu mestilah yang kacak, kaya n educated beserta dengan serba sedikit sifat2 lain yg bagus2 belaka....  lelaki pilihan pulak selalunya pilihan mak bapak atau keluarga. Boleh jadi juga pilihan sendiri sebab dh x dpt yg di idamkan.

Kalaulah dapat berkahwin dengan lelaki idaman dan sesuai dengan diri tu memang orang tu sangat bertuah....tp berapa kerat ajelah yg dapat macam tu.

Zaman sekarang ni boleh pilih sendiri.... untung nasib dapatlah lelaki idaman.... cuma satu je yg nk diperingatkan. Kena pastikan kita ni pun wanita idaman si dia jugaklah.... xlah bertepuk sebelah tangan je.

Nk kongsi cerita.... ada seorang lelaki tu... boleh tahan orgnya. Dah kahwin ada anak 5. Aku dpt cungkil isi hatinya... isterinya tu bukan wanita pilihan n bukan dicintainya. Dia pilih wanita tu jadi isterinya sebab dh kecewa dengan wanita  idaman yg dicintainya. So... perasaaan skrg dengan isterinya cuma rasa tanggungjawab dan kasih sebagai isteri dan ada anak2 je.... cinta2 xde. Kalau mcm tu... mana bahagianya?

Aku rasa kes2 perceraian  yg banyak skrg di sebabkan perkara inilah...... Bila tengok kawan2 ada boyfriend, kita pun nk ada boyfriend..... tangkap muat je! Bila dh kahwin, baru tau x sesuai.... apa nk kata, nasi dh jadi bubur. Itu yang ada tu...... bercinta 5 tahun, kahwin 2 bulan je..... 

Lelaki idaman ke... lelaki pilihan ke...... mesti ada penyesuaian dari segenap segi. Dalam hati mesti ada CINTA untuk diberi dan diterima oleh pasangan masing-masing. Jangan sebelah pihak je. Mesti terima pasangan seadanya....

Aku?????...... alhamdulillah, walau x dapat lelaki idaman.... sebab x jumpa pun....yang aku pilih ni dh okey.... aku pun x minta banyak.... janji jangan yg panas baran dah. Bahagia? memang bahagia........  waktu2 suka duka tu adalah jugak because 'everybody not perfect' like me and my hubby.




Have a nice day! :)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...