Breaking

Monday, May 9, 2011

Berblog denganku....


Nak cerita sikit macamana aku boleh melekat ngan blog ni.... mula2 tu sesaja je buat blog. Ingat nk jual produk kt blog....  Lepas tu rasa agak boring sikit. Satu hari tu, aku terbaca kt paper cerita blog ni bleh menjana income.... So lepas tu le aku mula berblog dengan serus sikit. Kekangan waktu.... kdg2 miss jugak.


Tapi semenjak dua menjak ni aku dok excited berblogging je plak.... Kiranya makan dan tidur pun asyik fikir idea nk catat dlm blog... Dah kena marah pun ngan my hubby. Bukannya apa...! Konon2 nya nk cuba cari side income dgn blogging tapi hampehhhh. Duit nuffnang ku dok tambahnya seciput demi seciput je...

Yang buat aku terus berblogging tanpa rasa jemu ni adalah kerana...... cemburu sesangat bila dpt tau ada para blogger yang boleh dpt income ribu2. Kalau diorang boleh, nape aku x boleh kan! Itu yang buat aku nak cuba jugak. 

Step by step aku belajar buat blog ni. Sampailah blog aku ni dah nampak kemas dan simple. Mula2 tu agak berserabut  sikit. Blog yang mula sekali aku terjah yang ada tutorial iaitu blog cik hana. Dari situ jumpa plak blog whitey mommy. Seterusnya blog cik hanie. Blog mereka amat2 membantu......

Dlm waktu aku terjah2 blog tu ........ akhirnya terjumpa plak satu blog ni..namanya unwanted.. Fuh! lengkap habis tutorial kt blog ni. Semua ada...... dari  A....... sampai Z lah katakan. Sesiapa yang xde blog atau yg baru buat blog elok sangat belajar dari blog ni.

Ada satu blog ni plak yang beritahu apa yang perlu dan patut kita buat apabila berblogging.... bagus jugak blog ni. Dia cerita lagi dalam dan detail tentang blog dan macamana nak buat duit dengan blog...2dayblogger nama blognya... 

Chewah...!!! aku siap promote blog diorang ni... xpelah..... apa salahnya. Akupun dah dapat banyak manfaat daripada blog2 ni. Trimas, trimas, trimas!!!!

SELAMAT BERBLOG.... SUKSES SELALU!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...