Just Klik!

Tuesday, September 20, 2011

Kacang Panjang Tumis Goreng

Alahai....! Terkadang tu rasa malu jugak. Tah ape2 je aku ni, resepi yg simple gini pun nk masuk kt blog... ya tak?

Aku memang sedar diri, aku ni bukannya pandai masak pun, cuma suka2 je isi n3 resepi. Org buat, kitapun nk buat jugak tp masaknya tak ape2 ajelah.

Sebenarnya semua resepi yg terpapar kt blog ni adalah apa yg aku masak utk keluarga aku. Biarlah... apa org nk kata... aku x kesah.  janji original aku punya... x copycat gsmbar, x menipu dan x menggangu hakcipta org lain kan..kan!

Masakan yg aku buat memang mudah2 je.... x macam blog org lain yg sarat dgn resepi canggih-manggih tu... x kuasa aku nengoknya...aku buat yg termampu. Simple, mudah dan senang. Lagipun aku ni kan sibuk manjangggg! 

Resepi ari ni yg nk aku pertontonkan ialah...................



'Kacang Panjang Tumis Goreng'

Bahan2 :

1 ikat kacang panjang
2 biji bawang merah
1 ulas bawang putih
1  biji cili merah
beberapa ekor ikan bilis
1 sudu makan sos tiram
1/4 sudu kecil pati ayam (jika suka)
1/4 cawan air
minyak masak secukupnya
garam dan gula secukup rasa


Cara2:

Sawi di potong2 dan dibersihkan. Bawang merah, bawang putih dihiris halus, Cili meran dipotong menyerong.  Tumiskan bawang merah, bawang putih, cili merah dan ikan bilis. Masukkan sos tiram dan kacang panjang. Masukkan air dan pati ayam.. Masak hingga mendidih. Sesuaikan rasa garam dan  gula. Bolehlah diangkat dan dihidangkan.



Have a nice day! :)

1 comments:

GoRinGgO said...

Really nice blog arrangement..good sharing..vsist and comment my blog..dont have idea how to improve it

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...