Just Klik!

Tuesday, September 13, 2011

Petua Ikan dan Ayam Goreng Lebih Enak dan Wangi


Ari ni  mood ada lebih ckit, so, aku nak  cerita pasal petua plak...!

Ikan dan ayam adalah sumber protin dan sihat serta mudah didapati. Cara masakan yang paling mudah dibuat dengan ikan dan ayam adalah menggoreng.

Anak2 paling suka dengan ayam goreng. Ikan goreng pun okey jugak. Selalunya bila nak goreng ayam dan ikan cuma gaul gsaram dn kunyit je.  Lepas tu terus goreng.

Kali ni apa kata kita tukar cara plak. Apa salahnya mencuba kelainan.....!

Selain gaul dengan garam dan kunyit kita tambahkan sedikit bawang merah dan bawang putih yang telah dikisar serta di perap sekejap. Barulah digoreng seperti biasa.

Dua bahan tambahan ini akan membuatkan ayam atau ikan yang digoreng tadi berbau wangi dan enak dimakan.

p/s : Kalau ditambah lagi serai dan serbuk kari, dah jadi ayam atau ikan goreng  berempah....... ha...ha!


Have a nice day! :)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...