Breaking

Tuesday, August 9, 2011

Bubur Pulut Hitam Durian



Dah hari ke 9 kita berpuasa..... macam-macam dugaan. Panas terik dan sakit tekak lagi. Dugaan yg x terjangka bagi aku apabila ada yg dengki dengan aku. Tp aku xnak memperbesarkan dan xnak menunding jari. Cuma di bulan yg mulia ini aku berharap orang yg x boleh tengok org lain berbaik2 tu di murahkan rezekinya dan diberikan hidayah agar insaf dengan segala tindak-tanduknya yg memualkan.

Kita tinggalkan semjua perkara yg menjengkelkan itu, baik kita sibukkan diri memasak untuk keluarga.....

Antara menu aku untuk berbuka smlm adalah....... jeng! jeng! jeng!

"Bubur Pulut Hitam Durian"

Bahan2 :

1 paket pulut hitam -dlm 1/2 cawan je
1 cawan gula - ikutlah selera sendiri
2 cawan santan pekat
3 cawan air
secubit garam
5 ulas durian - boleh tambah kalau nak lebih.

Cara2 : 

Rebus pulut hitam dengan secawan air sampai kembang. Dah kembang, masukkan gula, santan, air dan garam. Tunggu sebentar. Masukkan pula durian. Biarkan mendidih sehingga durian sebati dengan kuah pulut hitam.

p/s : Mudah jerrrrrrrr......sodappppp!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...